Activităţi 2011-2012

ACTIVITATE 1
În cadrul proiectului ECO- ŞCOALA, elevii clasei a II- a C, coordonaţi de profesor, Mihaela Gabriela Vasile au participat la emisiunea „ECO TORTUL DE CIOCALATĂ” difuzată pe canalul MIXTV, pe data de 21 noiembrie 2011.
Clasa a fost împărţită în două echipe ( Genţienele şi Florile de colţ),  care au avut de trecut trei probe Eco ( prima probă- parada costumelor Eco cu prezentare, mesaj şi argumentare, a doua probă- confecţionarea de suporturi de creoioane din materiale refolosibile, a treia probă- proba artistică) pentru a ajunge la mult râvnitul tort.
    În final, echipa câştigătoare a fost de acord să împartă tortul câştigat cu colegii.
Copiii au dat dovadă că:
    ştiu care este rolul pădurii şi ce trebuie să facă pentru a o proteja;
    recunosc plantele protejate de lege şi găsesc soluţii pertinente pentru a nu le lăsa să dispără;
    au deprinderi de comportament ecologic şi sunt toleranţi faţă de ceilalţi, buni colegi;
    deţin competenţe de comunicare, rezolvare de probleme, muncă în echipă etc. necesare rezolvării, chiar şi ipotetice a problemelor de mediu.

ACTIVITATE 2
•    Eleva Mazilu Denisa Stefania din clasa a II-a B,o fetita talentata si sensibila in tot ceea ce inseamna Natura-sinonim pentru frumusete-bucurie-sanatate-,a compus o frumoasa poezie dedicata iernii,cu titlul „Anotimp de sarbatoare”
 

 •    Cu prilejul sarbatorilor de iarna ,colectivul clasei a II-a B,cu un efectiv de 27 elevi,a realizat in cadrul orelor cu tema transdisciplinara „Natura,in straie de sarbatoare” tablouri si colaje din deseuri de hartie si alte materiale reciclabile,reprezentand „Bradul –simbol al vietii” si „Bucuriile iernii”.

ACTIVITATE 3
PRIETENII NATURII-scenetă prezentată de elevii clasei a IV-a D îndrumaţi de prof. înv. primar:CHICUŞ GEORGETA DANIELA

 Protejarea planetei Pământ, casa noastră, a tuturor, este o problemă care trebuie  să-i intereseze nu doar pe ecologişti, ci pe toată lumea, adulţi şi copii.
 Noi, oamenii, realizăm tot mai mult importanţa ocrotirii naturii din care, de altfel, facem parte. Ecosistemele naturale au fost şi sunt încă supuse unor intervenţii brutale ale omului, intervenţii ce produc modificări ireversibile şi care, uneori, duc la dispariţia unor specii de animale şi plante.
         Omul rămâne singurul care poate să protejeze lumea vie şi trebuie să înveţe să o facă!
În scopul realizării unor obiective cuprinse în programul educaţional “Eco-Şcoala,, desfăşurăm o serie întreagă de activităţi pentru menţinerea echilibrului natural.
Elevii clasei a IV-a D au prezentat sceneta  “ Prietenii naturii”.  Acţiunea se desfăşoară într-o pădure în care domnea veselia păsărilor. Într-o zi, liniştea pădurii este tulburată. Din poiană  se auzea mare gălăgie. Animalele l-au chemat pe împărat ca să-l judece pe omul care a tăiat un copac. Astfel, le-a stricat vizuina vulpii, scorbura unde veveriţa avea alune, cuibul ciocârliei şi roiul albinei. L-au rugat pe împărat să judece fapta omului. Pedeapsa primită  a fost ca omul să sădească câte un pom pentru fiecare animal.
Prin intermediul personajelor, elevii au transmis mesajul că dacă nu vom gospodări cu înţelepciune rezervele planetei şi nu vom ocroti natura, vom rămâne singuri pe o planetă pustie!
 Costumele au fost confecţionate din materiale reciclabile prin participarea deosebită a părinţilor.

 PERSONAJE:

-    povestitor:     Bălan Delia                              - ciocănitoarea:    Lungu Matteo
-    furnica:         Frîncu Roxana                         - ursul:                 Precupanu Antonio
-    ţăranul:         Mihai Denisa                            - împăratul:          Vorovenci Rareş
-    vulpea:         Vasilache Adela                        - veveriţa:             Dragancea Lucia
-    pasărea:        Munteanu Gabriel                   - albina:                Băcăoanu Patrick
-    lupul:            Nastasă Cosmin                       - ariciul:                Ivaşcu Matteo    





ACTIVITATE 4

Tradiţii strămoşeşti-sărbătorite ecologic !!
BRADUTUL ECOLOGIC s-a nascut din dorinta de salva brazii  de la distrugere in perioada Sarbatorilor de iarna , demonstrand ca deseurile de hartie  pot fi o sursa inepuizabila de materiale prime pentru crearea unor minunate podoabe .
    Toate ornamentele din bradutul nostru artificial au fost confectionate din benzi de hartie decupate din reviste vechi !!
   Unele figurine au fost realizate din polistiren expandat recuperat de la ambalejele de aparatura electronica!



Lucrand in echipe , alaturi de invatatori , parinti si frati , elevii au realizat , din crengute culese de ei , coronitE minunate care au impodobit de sarbatori clasele si casele noastre :
    


             Realizatori elevii clasei a III-a C- coordonator înv. Bădău Leonora



ACTIVITATEA 5
Harnicie, indemanare si creativitate alaturi de parintii nostri

A sosit iarna. Cata bucurie in inimile noastre! Priveam in jur si ne doream ca aceasta atmosfera minunata sa patrunda si in clasa  noastra, a bobocilor din clasa I B.
Ne-am propus sa amenajam sala de clasa cu cat mai multe ornamente de iarna  si sa creem un taram de vis, asemeni palatului Craiesei Zapezii.
Dar stati! Trebuie sa il asteptam si pe Mos Craciun cu renii sai . Ne-am hotarat: ne trebuie ajutoare, asemeni spiridusilor . I-am invitat pe parinti la o activitate, alaturi de noi.
In 3 decembrie, spre seara,  ne-am intalnit in clasa noastra. Eram multi, dar bine pregatiti,  cu multe materiale, dar mai ales cu entuziasm si veselie.  Din resturi de hartie colorata, din fire de lana, farfurii de plastic si alte materiale  reciclabile,  pe care le aveam pe acasa,  am creat acel taram de vis pe care ni l-am dorit atat de mult.
 Eram fericiti ca parintii  au fost ajutoarele noastre, ca am petrecut o seara minunata alaturi de ei. 
                                                                                                     
Clasa I B
                                                                                 Prof. inv. Primar Liana Cristea







ACTIVITATEA 6
ECOLOGIZARE DE ZIUA PAMANTULUI
        ELEVII CLASELOR A VI - A B SI A VII - A COORDONATI DE D/ NA PROFESOR DE BIOLOGIE RODICA MOHAN SI ELEVII ECO/CLASEI A II- A C COORDONATI DE PROF.INV.PRIMAR MIHAELA GABRIELA VASILE, DE LA SCOALA GENERALA NR. 25 BRASOV, AU PARTICIPAT LA ACTIUNEA DE ECOLOGIZARE ORGANIZATA DE AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI BRASOV CU OCAZIA ZILEI MONDILE A APEI, 22 MARTIE 2012., ACTIUNE INTENS MEDIATIZATA DE MASS MEDIA LOCALA.
ELVII AU INVATAT CA SANATATEA LOR DEPINDE DE SANATATEA MEDIULUI IN CARE TRAIESC CA AVAND GRIJA DE  NATURA...AVEM GRIJA DE SANATATEA NOASTRA.



ACTIVITATEA 7


Clasa mea, ca primavara

Aceasta este deviza elevilor din clasa a II-a B-Scoala Gen. Nr 25 Brasov.
Constienti de importanta igienei clasei pentru sanatate si doritori sa invete intr-un mediu curat,frumos si primitor,elevii clasei a II-a B au desfasurat o serie de actiuni de curatenie si de infrumusetare a spatiului in care isi petrec cateva ore in fiecare zi

Ingrijirea si mentinerea curateniei clasei ,a coltului viu dar si amenajarea si infrumusetarea clasei cu lucrari cu teme ecologice realizate de ei la orele de cunoasterea mediului ,educatie plastica,abilitati practice sunt cateva din actiunile permanente ale elevilor clasei a II-a B.







06.04.2012
Inv.Rus Doina
Cls. a II-a B
Sc. Gen Nr. 25 Brasov
 

Clasa mea, ca primavara

Amenajarea si infrumusetarea clasei cu lucrari cu teme ecologice realizate de ei la orele de cunoasterea mediului ,educatie plastica,abilitati practice sunt cateva din actiunile permanente ale elevilor clasei a II-a B.
                      



                        


06.04.2012
Inv.Rus Doina
Cls. a II-a B
Sc. Gen Nr. 25 Brasov

 

Din respect pentru natura

Elevii clasei a II-a B au demonstrat ca natura este casa lor si mertia respectul cuvenit.
De aceea ei au grija ca florile plantate in gradina sa fie mereu proaspete si pline de viata.
               

                                 

06.04.2012
Inv.Rus Doina
Cls. a II-a B
Sc. Gen Nr. 25 Brasov


 

ACTIVITATEA 8

Elevii clasei a III-a A, Şc. Gen. Nr. 25 plantează flori în grădina şcolii

(Şcoala altfel)








ACTIVITATEA  9

Pomişorul meu creşte odată cu mine
Şcoala Generală Nr.25 Braşov
Prof.învăţământ primar Bartha Marta

            Luna pădurii a însemnat pentru şcolarii din clasa I A, o activitate inedită în cadrul proiectului „Eco-şcoală”. Împreună cu doamna învăţătoare şi cu  câţiva dintre părinţii lor, elevii clasei  au plantat  salcâmi, pe o alee, într-un loc special amenajat. Fiecare copăcel a fost botezat cu numele copilului care l-a plantat fiind „împodobit” cu o etichetă cu numele respectivului elev. Aşa, elevii vor putea urmări dezvoltarea plantelor şi vor putea efectua şi alte activităţi de îngrijire a copacilor în funcţie de anotimp, prin vizitarea aleii respective.


ACTIVITATEA 10


Vizită la herghelia de cai lipiţani de la Chichiş
Şcoala Generală Nr.25 Braşov
Prof.învăţământ primar Bartha Marta


            Cunoştinţele teoretice dobândite de elevii clasei  I A, despre animalele domestice, în cadrul orelor de cunoaşterea mediului, au fost fixate în plan practic, concret, prin vizitarea  fermei de cai lipitani de la Chichiş, în cadrul proiectului „Eco- şcoală”.
            Calul- cel mai nobil dintre animale- necesită condiţii speciale de creştere, întreţinere şi antrenament, condiţii cu care au făcut cunoştinţă micii şcolari. Astfel au putut să vadă, să pipăie, să miroasă felurile de hrană pe care le primesc caii, au utilizat instrumentele cu care se îngrijesc şi se curăţă caii şi boxele lor. Tot aici au putut observa iepele de culoare albă cu mânjii lor negri, care alergau pe păşune, fără să se îndepărteze prea mult de mamele lor. Armăsarii impunători utilizaţi şi în sportul cu atelaje nechezau în boxele lor speciale. 
            Momentul cel mai aşteptat de copii a început cu fixarea echipamentului de călărie pe un cal, a şeii, a căpăstrului şi „încălzirea” calului la lonjă. Apoi a început iniţierea în tainele călăritului pentru toţi, în manejul special amenajat. Bucuria se citea pe feţele lor îmbujorate, iar unii dintre ei nu ar mai fi vrut să coboare de pe cal.
            Dar ziua nu s-a încheiat aici fiindcă în fermă există şi un sector anex cu păsări de curte, oi, porci şi măgăruşi. Copiii au putut să intre în ţarcul păsărilor şi să le hrănească. Pentru câteva ore s-au simţit fermieri adevăraţi.

ACTIVITATEA 11      1 IUNIE 2012 - ECO

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu