ACTIVITATE 1
În cadrul proiectului ECO- ŞCOALA, elevii clasei a II- a C, coordonaţi de profesor, Mihaela Gabriela Vasile au participat la emisiunea „ECO TORTUL DE CIOCALATĂ” difuzată pe canalul MIXTV, pe data de 21 noiembrie 2011.
Clasa a fost împărţită în două echipe ( Genţienele şi Florile de colţ), care au avut de trecut trei probe Eco ( prima probă- parada costumelor Eco cu prezentare, mesaj şi argumentare, a doua probă- confecţionarea de suporturi de creoioane din materiale refolosibile, a treia probă- proba artistică) pentru a ajunge la mult râvnitul tort.
În final, echipa câştigătoare a fost de acord să împartă tortul câştigat cu colegii.
Copiii au dat dovadă că:
ştiu care este rolul pădurii şi ce trebuie să facă pentru a o proteja;
recunosc plantele protejate de lege şi găsesc soluţii pertinente pentru a nu le lăsa să dispără;
au deprinderi de comportament ecologic şi sunt toleranţi faţă de ceilalţi, buni colegi;
deţin competenţe de comunicare, rezolvare de probleme, muncă în echipă etc. necesare rezolvării, chiar şi ipotetice a problemelor de mediu.
• Cu prilejul sarbatorilor de iarna ,colectivul clasei a II-a B,cu un efectiv de 27 elevi,a realizat in cadrul orelor cu tema transdisciplinara „Natura,in straie de sarbatoare” tablouri si colaje din deseuri de hartie si alte materiale reciclabile,reprezentand „Bradul –simbol al vietii” si „Bucuriile iernii”.
ACTIVITATE 3
PRIETENII NATURII-scenetă prezentată de elevii clasei a IV-a D îndrumaţi de prof. înv. primar:CHICUŞ GEORGETA DANIELA
Protejarea planetei Pământ, casa noastră, a tuturor, este o problemă care trebuie să-i intereseze nu doar pe ecologişti, ci pe toată lumea, adulţi şi copii.
Noi, oamenii, realizăm tot mai mult importanţa ocrotirii naturii din care, de altfel, facem parte. Ecosistemele naturale au fost şi sunt încă supuse unor intervenţii brutale ale omului, intervenţii ce produc modificări ireversibile şi care, uneori, duc la dispariţia unor specii de animale şi plante.
Omul rămâne singurul care poate să protejeze lumea vie şi trebuie să înveţe să o facă!
În scopul realizării unor obiective cuprinse în programul educaţional “Eco-Şcoala,, desfăşurăm o serie întreagă de activităţi pentru menţinerea echilibrului natural.
Elevii clasei a IV-a D au prezentat sceneta “ Prietenii naturii”. Acţiunea se desfăşoară într-o pădure în care domnea veselia păsărilor. Într-o zi, liniştea pădurii este tulburată. Din poiană se auzea mare gălăgie. Animalele l-au chemat pe împărat ca să-l judece pe omul care a tăiat un copac. Astfel, le-a stricat vizuina vulpii, scorbura unde veveriţa avea alune, cuibul ciocârliei şi roiul albinei. L-au rugat pe împărat să judece fapta omului. Pedeapsa primită a fost ca omul să sădească câte un pom pentru fiecare animal.
Prin intermediul personajelor, elevii au transmis mesajul că dacă nu vom gospodări cu înţelepciune rezervele planetei şi nu vom ocroti natura, vom rămâne singuri pe o planetă pustie!
Costumele au fost confecţionate din materiale reciclabile prin participarea deosebită a părinţilor.
PERSONAJE:
- povestitor: Bălan Delia - ciocănitoarea: Lungu Matteo
- furnica: Frîncu Roxana - ursul: Precupanu Antonio
- ţăranul: Mihai Denisa - împăratul: Vorovenci Rareş
- vulpea: Vasilache Adela - veveriţa: Dragancea Lucia
- pasărea: Munteanu Gabriel - albina: Băcăoanu Patrick
- lupul: Nastasă Cosmin - ariciul: Ivaşcu Matteo
ACTIVITATE 4
Tradiţii strămoşeşti-sărbătorite ecologic !!
BRADUTUL ECOLOGIC s-a nascut din dorinta de salva brazii de la distrugere in perioada Sarbatorilor de iarna , demonstrand ca deseurile de hartie pot fi o sursa inepuizabila de materiale prime pentru crearea unor minunate podoabe .
Toate ornamentele din bradutul nostru artificial au fost confectionate din benzi de hartie decupate din reviste vechi !!
Unele figurine au fost realizate din polistiren expandat recuperat de la ambalejele de aparatura electronica!
Lucrand in echipe , alaturi de invatatori , parinti si frati , elevii au realizat , din crengute culese de ei , coronitE minunate care au impodobit de sarbatori clasele si casele noastre :
Clasa I B
ACTIVITATEA 6
ECOLOGIZARE DE ZIUA PAMANTULUI
ACTIVITATEA 7
ACTIVITATEA 9
ACTIVITATEA 10
În cadrul proiectului ECO- ŞCOALA, elevii clasei a II- a C, coordonaţi de profesor, Mihaela Gabriela Vasile au participat la emisiunea „ECO TORTUL DE CIOCALATĂ” difuzată pe canalul MIXTV, pe data de 21 noiembrie 2011.
Clasa a fost împărţită în două echipe ( Genţienele şi Florile de colţ), care au avut de trecut trei probe Eco ( prima probă- parada costumelor Eco cu prezentare, mesaj şi argumentare, a doua probă- confecţionarea de suporturi de creoioane din materiale refolosibile, a treia probă- proba artistică) pentru a ajunge la mult râvnitul tort.
În final, echipa câştigătoare a fost de acord să împartă tortul câştigat cu colegii.
Copiii au dat dovadă că:
ştiu care este rolul pădurii şi ce trebuie să facă pentru a o proteja;
recunosc plantele protejate de lege şi găsesc soluţii pertinente pentru a nu le lăsa să dispără;
au deprinderi de comportament ecologic şi sunt toleranţi faţă de ceilalţi, buni colegi;
deţin competenţe de comunicare, rezolvare de probleme, muncă în echipă etc. necesare rezolvării, chiar şi ipotetice a problemelor de mediu.
ACTIVITATE 2
• Eleva Mazilu Denisa Stefania din clasa a II-a B,o fetita talentata si sensibila in tot ceea ce inseamna Natura-sinonim pentru frumusete-bucurie-sanatate-,a compus o frumoasa poezie dedicata iernii,cu titlul „Anotimp de sarbatoare” • Cu prilejul sarbatorilor de iarna ,colectivul clasei a II-a B,cu un efectiv de 27 elevi,a realizat in cadrul orelor cu tema transdisciplinara „Natura,in straie de sarbatoare” tablouri si colaje din deseuri de hartie si alte materiale reciclabile,reprezentand „Bradul –simbol al vietii” si „Bucuriile iernii”.
ACTIVITATE 3
PRIETENII NATURII-scenetă prezentată de elevii clasei a IV-a D îndrumaţi de prof. înv. primar:CHICUŞ GEORGETA DANIELA
Noi, oamenii, realizăm tot mai mult importanţa ocrotirii naturii din care, de altfel, facem parte. Ecosistemele naturale au fost şi sunt încă supuse unor intervenţii brutale ale omului, intervenţii ce produc modificări ireversibile şi care, uneori, duc la dispariţia unor specii de animale şi plante.
Omul rămâne singurul care poate să protejeze lumea vie şi trebuie să înveţe să o facă!
În scopul realizării unor obiective cuprinse în programul educaţional “Eco-Şcoala,, desfăşurăm o serie întreagă de activităţi pentru menţinerea echilibrului natural.
Elevii clasei a IV-a D au prezentat sceneta “ Prietenii naturii”. Acţiunea se desfăşoară într-o pădure în care domnea veselia păsărilor. Într-o zi, liniştea pădurii este tulburată. Din poiană se auzea mare gălăgie. Animalele l-au chemat pe împărat ca să-l judece pe omul care a tăiat un copac. Astfel, le-a stricat vizuina vulpii, scorbura unde veveriţa avea alune, cuibul ciocârliei şi roiul albinei. L-au rugat pe împărat să judece fapta omului. Pedeapsa primită a fost ca omul să sădească câte un pom pentru fiecare animal.
Prin intermediul personajelor, elevii au transmis mesajul că dacă nu vom gospodări cu înţelepciune rezervele planetei şi nu vom ocroti natura, vom rămâne singuri pe o planetă pustie!
Costumele au fost confecţionate din materiale reciclabile prin participarea deosebită a părinţilor.
PERSONAJE:
- povestitor: Bălan Delia - ciocănitoarea: Lungu Matteo
- furnica: Frîncu Roxana - ursul: Precupanu Antonio
- ţăranul: Mihai Denisa - împăratul: Vorovenci Rareş
- vulpea: Vasilache Adela - veveriţa: Dragancea Lucia
- pasărea: Munteanu Gabriel - albina: Băcăoanu Patrick
- lupul: Nastasă Cosmin - ariciul: Ivaşcu Matteo
ACTIVITATE 4
Tradiţii strămoşeşti-sărbătorite ecologic !!
BRADUTUL ECOLOGIC s-a nascut din dorinta de salva brazii de la distrugere in perioada Sarbatorilor de iarna , demonstrand ca deseurile de hartie pot fi o sursa inepuizabila de materiale prime pentru crearea unor minunate podoabe .
Toate ornamentele din bradutul nostru artificial au fost confectionate din benzi de hartie decupate din reviste vechi !!
Unele figurine au fost realizate din polistiren expandat recuperat de la ambalejele de aparatura electronica!
Lucrand in echipe , alaturi de invatatori , parinti si frati , elevii au realizat , din crengute culese de ei , coronitE minunate care au impodobit de sarbatori clasele si casele noastre :
Realizatori elevii clasei a III-a C- coordonator înv. Bădău Leonora
ACTIVITATEA 5
Harnicie, indemanare si creativitate
alaturi de parintii nostri
A sosit iarna. Cata bucurie in inimile
noastre! Priveam in jur si ne doream ca aceasta atmosfera minunata sa patrunda
si in clasa noastra, a bobocilor din
clasa I B.
Ne-am propus sa amenajam sala de clasa
cu cat mai multe ornamente de iarna si
sa creem un taram de vis, asemeni palatului Craiesei Zapezii.
Dar stati! Trebuie sa il asteptam si pe
Mos Craciun cu renii sai . Ne-am hotarat: ne trebuie ajutoare, asemeni spiridusilor .
I-am invitat pe parinti la o activitate, alaturi de noi.
In 3 decembrie, spre seara, ne-am intalnit in clasa noastra. Eram multi,
dar bine pregatiti, cu multe materiale,
dar mai ales cu entuziasm si veselie.
Din resturi de hartie colorata, din fire de lana, farfurii de plastic si
alte materiale reciclabile, pe care le aveam pe acasa, am creat acel taram de vis pe care ni l-am
dorit atat de mult.
Eram fericiti ca parintii au fost ajutoarele noastre, ca am petrecut o
seara minunata alaturi de ei.
Clasa I B
Prof.
inv. Primar Liana Cristea
ACTIVITATEA 6
ECOLOGIZARE DE ZIUA PAMANTULUI
ELEVII CLASELOR A VI - A B SI A VII - A COORDONATI DE D/ NA
PROFESOR DE BIOLOGIE RODICA MOHAN SI ELEVII ECO/CLASEI A II- A C
COORDONATI DE PROF.INV.PRIMAR MIHAELA GABRIELA VASILE, DE LA SCOALA
GENERALA NR. 25 BRASOV, AU PARTICIPAT LA ACTIUNEA DE ECOLOGIZARE
ORGANIZATA DE AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI BRASOV CU OCAZIA ZILEI
MONDILE A APEI, 22 MARTIE 2012., ACTIUNE INTENS MEDIATIZATA DE MASS
MEDIA LOCALA.
ELVII AU INVATAT CA SANATATEA LOR DEPINDE DE SANATATEA MEDIULUI IN
CARE TRAIESC CA AVAND GRIJA DE NATURA...AVEM GRIJA DE SANATATEA
NOASTRA.
ACTIVITATEA 7
Clasa mea, ca primavara
Aceasta
este deviza elevilor din clasa a II-a B-Scoala Gen. Nr 25 Brasov.
Constienti de importanta
igienei clasei pentru sanatate si doritori sa invete intr-un mediu curat,frumos
si primitor,elevii clasei a II-a B au desfasurat o serie de actiuni de
curatenie si de infrumusetare a spatiului in care isi petrec cateva ore in
fiecare zi
Ingrijirea si mentinerea
curateniei clasei ,a coltului viu dar si amenajarea si infrumusetarea clasei cu
lucrari cu teme ecologice realizate de ei la orele de cunoasterea mediului
,educatie plastica,abilitati practice sunt cateva din actiunile permanente ale
elevilor clasei a II-a B.
|
Clasa
mea, ca primavara
Amenajarea si
infrumusetarea clasei cu lucrari cu teme ecologice realizate de ei la orele de
cunoasterea mediului ,educatie plastica,abilitati practice sunt cateva din
actiunile permanente ale elevilor clasei a II-a B.
|
Din respect pentru
natura
Elevii
clasei a II-a B au demonstrat ca natura este casa lor si mertia respectul
cuvenit.
De aceea ei
au grija ca florile plantate in gradina sa fie mereu proaspete si pline de
viata.
|
ACTIVITATEA 8
Elevii clasei a III-a A, Şc. Gen. Nr. 25 plantează flori în grădina şcolii
(Şcoala altfel)
ACTIVITATEA 9
Pomişorul meu creşte odată cu
mine
Şcoala Generală Nr.25 Braşov
Prof.învăţământ primar Bartha Marta
Luna
pădurii a însemnat pentru şcolarii din clasa I A, o activitate inedită în
cadrul proiectului „Eco-şcoală”. Împreună cu doamna învăţătoare şi cu câţiva dintre părinţii lor, elevii
clasei au plantat salcâmi, pe o alee, într-un loc special
amenajat. Fiecare copăcel a fost botezat cu numele copilului care l-a plantat
fiind „împodobit” cu o etichetă cu numele respectivului elev. Aşa, elevii vor
putea urmări dezvoltarea plantelor şi vor putea efectua şi alte activităţi de
îngrijire a copacilor în funcţie de anotimp, prin vizitarea aleii respective.
ACTIVITATEA 10
Vizită
la herghelia de cai lipiţani de la Chichiş
Şcoala Generală Nr.25 Braşov
Prof.învăţământ primar Bartha Marta
Cunoştinţele
teoretice dobândite de elevii clasei I
A, despre animalele domestice, în cadrul orelor de cunoaşterea mediului, au
fost fixate în plan practic, concret, prin vizitarea fermei de cai lipitani de la Chichiş, în
cadrul proiectului „Eco- şcoală”.
Calul-
cel mai nobil dintre animale- necesită condiţii speciale de creştere,
întreţinere şi antrenament, condiţii cu care au făcut cunoştinţă micii şcolari.
Astfel au putut să vadă, să pipăie, să miroasă felurile de hrană pe care le
primesc caii, au utilizat instrumentele cu care se îngrijesc şi se curăţă caii
şi boxele lor. Tot aici au putut observa iepele de culoare albă cu mânjii lor
negri, care alergau pe păşune, fără să se îndepărteze prea mult de mamele lor.
Armăsarii impunători utilizaţi şi în sportul cu atelaje nechezau în boxele lor
speciale.
Momentul
cel mai aşteptat de copii a început cu fixarea echipamentului de călărie pe un
cal, a şeii, a căpăstrului şi „încălzirea” calului la lonjă. Apoi a început
iniţierea în tainele călăritului pentru toţi, în manejul special amenajat.
Bucuria se citea pe feţele lor îmbujorate, iar unii dintre ei nu ar mai fi vrut
să coboare de pe cal.
Dar
ziua nu s-a încheiat aici fiindcă în fermă există şi un sector anex cu păsări
de curte, oi, porci şi măgăruşi. Copiii au putut să intre în ţarcul păsărilor
şi să le hrănească. Pentru câteva ore s-au simţit fermieri adevăraţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu